PSYCHODIETETYKA – PSYCHOLOGIA ODŻYWIANIA SIĘ
Praca psychologiczna nad odżywianiem to przede wszystkim całościowe podejście, łączące w sobie wiedzę żywieniową, psychologiczną, socjologiczną. Celem takiego połączenia jest pomoc w trwałej zmianie nawyków żywieniowych.
Dzięki podejściu holistycznemu, zmiana nie następuje poprzez stosowanie ścisłych, restrykcyjnych diet i jadłospisów, ale poprzez zmianę przekonań, motywację i wsparcie.
Badania pokazują, że ok. 85% osób odchudzających się powraca do starych nawyków żywieniowych po zakończeniu diety lub przerywa stosowanie diety i doświadcza efektu jo-jo. Podczas sesji zajmujemy się znalezieniem prawdziwych przyczyn dodatkowych kilogramów, rozpoznawaniem sygnałów płynących z organizmu, dzięki temu efekt jo-jo nie pojawia się, zmiana jest trwała, ale przede wszystkim świadoma. Praca nad sobą, swoimi przekonaniami i wspólnie planowanymi celami powoduje, że kilogramy stają się przyjemnym skutkiem ubocznym pracy nad nawykami.
Jak wyglądają sesje psychodietetyczne?
Najpierw poprzez rozmowę wspólnie ustalimy, to nad czym chcesz pracować. A następnie będziemy przede wszystkim podejmować działania związane z motywacją, zbudujemy właściwy plan działania, dostosowany do okoliczności i Twoich potrzeb, będziemy pracować także nad asertywnością i zdrowym reagowaniem na pojawiające się trudności, dzięki temu odzyskasz kontrolę nad tym co się dzieje, wiarę we własne siły, a także doświadczenie radości bycia ze sobą w zgodzie. Włączymy także elementy Treningu Świadomego Apetytu (AAT), który wspomoże pracę nad wprowadzeniem zmian i utrzymaniem postanowień.

TERAPIA ZABURZEŃ ODŻYWIANIA
Pomoc nie tylko w odchudzaniu
Pomoc psychodietetyczna skierowana jest także do osób, które zmagają się z pochłaniającą wiele uwagi koncentracją na swoim ciele, przejadają się, niedojadają, celowo unikają jedzenia. A także do tych osób, które posiadają diagnozę zaburzeń odżywiania, m.in. bulimii, anoreksji, kompulsywnego objadania się.
Praca terapeutyczna opiera się na nurcie poznawczo-behawioralnym, humanistycznym, a także elementach dialogu motywującego. Praca terapeutyczna przeznaczona jest zarówno dla dzieci, młodzieży jak i osób dorosłych.
