Zespół Centrum Psychologicznego SIGMA
Praca indywidualna z młodzieżą (15 – 20 l.) i dorosłymi
mgr Joanna Klemińska
psycholog
Przyjmuję:
młodzież (od 14 l.)
dorosłych
Nurt terapeutyczny:
humanistyczny
poznawczo-behawioralny
DM, NVC, TSR
Przyjmuję we: środy, czwartki
Jestem właścicielem CP Sigma, psychologiem, terapeutą oraz trenerem. W swojej pracy terapeutycznej wykorzystuję metody terapii poznawczo-behawioralnej, humanistycznej i TSR. Bliskie jest mi także podeście Porozumienia Bez Przemocy (NVC) oraz Dialog Motywujący. Myślę, że każdy człowiek nosi w sobie rozwiązanie swoich trudności, a ja widzę siebie jako towarzysza, który pomaga jedynie wydobyć potencjał, który drzemie w każdej osobie.
W trakcie spotkań kieruję się zasadą pełnej akceptacji i zrozumienia. Stosuję holistyczne patrzenie na zgłaszaną trudność, ważna dla mnie jest psychoedukacja oraz edukacja zdrowotna. Wiem, że na to jak się czujemy może wpływać wiele rzeczy.
Pracuję z młodzieżą (od 14 l.), rodzicami dorastających dzieci i osobami młodymi w zakresie: lęków, stresu, braku motywacji, zaburzeń odżywiania (anoreksja, bulimia, kompulsywne objadanie się, otyłość, jedzenie pod wpływem silnych emocji i stresu), braku akceptacji siebie, trudnych zdarzeń z przeszłości (przemoc w klasie, ośmieszanie, odtrącenie), a także w zakresie life coachingu, tj. wyborów życiowych, wyborów zawodowych, kreatywności, wydobywania potencjału, stawiania sobie celów i ich realizacji.
Posiadam doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi w zakresie: przebywania w relacjach trudnych (przemoc psychiczna), motywacji do realizowania postawionych celów (żywieniowych, zawodowych, rozwojowych), pracy nad zmianami, rozumienia i pracy nad emocjami, stresem, komunikacją, pewnością siebie, lękami, wypaleniem zawodowym.
Realizuję szkolenia i wykłady dla rad pedagogicznych, firm prywatnych i innych instytucji w zakresie procesów grupowych, zagadnień psychologicznych, zdrowia psychicznego, wypalenia zawodowego, a także treningu interpersonalnego.
„Sukces to nie to, co masz, ale to, kim jesteś”. Bo Bennet
Moje kursy i szkolenia
- Psychologia, Uniwersytet Wrocławski
Interwencja kryzysowa, Dolnośląskie Centrum Psychoterapii
Dwuletnie Studium Dialogu Motywującego, Polski Instytut Dialogu Motywującego
Psychodietetyka, Instytut Psychodietetyki we Wrocławiu
Porozumienie Bez Przemocy (NVC) w praktyce terapeuty, DCP
Terapia Poznawczo-Behawioralna w praktyce
Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniu w praktyce - Techniki negocjacji i mediacji
- Mediacje. Przygotowanie do zawodu mediatora sądowego
- Poznawczo – behawioralna terapia zaburzeń lękowych
- Terapia Poznawczo – Behawioralna Zaburzeń Odżywiania Młodzieży
- Metody terapii PTSD i ASD
- Samouszkodzenia u młodzieży
- Depresja i obniżony nastrój u młodzieży
- Prowadzenie treningu interpersonalnego
- Psychologia zarządzania – procesy grupowe
mgr Agata Placek
psycholog, psychoterapeuta
Nurt terapeutyczny:
eriksonowski
Przyjmuję:
dorosłych
pary
Przyjmuję w: poniedziałki
Jestem dyplomowanym psychologiem klinicznym i psychoterapeutą ericksonowskim z 15-letnim doświadczeniem zawodowym. Ukończyłam Czteroletni Kurs Psychoterapii organizowany przez Polski Instytut Ericksonowski atestowany przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (Dyplom nr 193/Ł.08/2018). Ukończyłam czteroletnie szkolenie specjalizacyjne z zakresu psychologii klinicznej w Ośrodku Kształcenia Psychologów Klinicznych przy SP ZOZ CSK IS UM w Łodzi. Swoje wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w ośrodkach medycznych, poradniach, placówkach pomocowych i gabinecie prywatnym. Pracowałam w poradniach zdrowia psychicznego. Udzielałam wsparcia psychologicznego dzieciom chorym onkologicznie i ich rodzicom podczas całego procesu leczenia w oddziale onkologicznym. Przez wiele lat pracowałam również w szpitalu wielospecjalistycznym udzielając pomocy psychologicznej i
psychoterapeutycznej chorym somatycznie i ich rodzinom. Obecnie udzielam wsparcia psychologicznego pacjentom Hospicjum i ich bliskim.
Pracuję w nurcie psychoterapii ericksonowskiej, dostosowując znane mi metody do potrzeb osób zgłaszających się na terapię. Prowadzę psychoterapię indywidualną, udzielam konsultacji psychologicznych i prowadzę warsztaty, treningi rozwoju osobistego, kompetencji miękkich, grupy wsparcia. Swoją pomoc kieruję do osób, które doświadczają zaburzeń depresyjnych, stanów lękowych, objawów nerwicowych, mają trudności w związkach lub w
relacjach z innymi ludźmi, mają problemy z samooceną, doświadczają sytuacji kryzysu, zmagają się z chorobą nowotworową lub psychosomatyczną, potrzebują wsparcia w wyzwaniach związanych z macierzyństwem, doświadczają stresu związanego z pracą lub nauką, chcą poprawić jakość swojego życia. Nieustająco podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe, a swoją pracę regularnie poddaję ocenie superwizorom Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego Sekcji Naukowej Psychoterapii.
„Najlepszy jest ten czas, który mamy przed sobą” Milton H. Erickson
Ukończone szkolenia i kursy:
-
Ukończone szkolenia i kursy:
Specjalizacja z Psychologii Klinicznej, Neuropsychologia Kliniczna – Ośrodek
Kształcenia Psychologów Klinicznych CSK IS UM w Łodzi
Czteroletni Kurs Psychoterapii – atestowany przez SNP PTP, Polski Instytut
Ericksonowski
Psychologia Stosowana – Instytut Psychologii, Uniwersytet Łódzki
Kurs Racjonalnej Terapii Zachowań Stopień I i II
Sesje Terapeutyczno – Szkoleniowe wg programu psychoonkologicznego
Simontona
Kursy psychoterapeutyczne organizowane przez Polski Instytut Ericksonowski
mgr Sylwia Stanisławska-Raducka
psycholog, psycholog kliniczny, interwent kryzysowy
Nurt terapeutyczny:
poznawczo -behawioralny
DM, TSR
Prowadzę:
dorosłych
Przyjmuję we: wtorki i czwartki
Jestem psychologiem klinicznym, na co dzień działam w obszarze psychologii penitencjarnej. Ukończyłam studia magisterskie w specjalności psychologia kliniczna w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej Uniwersytet Humanistycznospołeczny Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu, następnie podyplomowe studia z zakresu penitencjarystyki, Studium Interwencji Kryzysowej oraz Kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Zapobiegania Samobójstwom.
W swojej pracy wykorzystuję metody terapii poznawczo – behawioralnej, Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz Dialogu Motywującego. Obszar mojej pracy stanowi pomoc psychologiczna, wsparcie w sytuacjach kryzysowych, diagnoza oraz psychoedukacja. Podczas konsultacji wspólnie z klientem poszukujemy możliwych rozwiązań, a w razie potrzeby także wyboru odpowiedniej formy wsparcia terapeutycznego. Pomagam w trudnych sytuacjach życiowych. Udzielam pierwszej pomocy psychologicznej, pomagam znaleźć rozwiązanie i wyjście z trudnych sytuacji emocjonalnych i psychologicznych. Wspieram osoby po stracie, w procesie żałoby, a także doświadczające kryzysów, czy trudności z akceptacją i samooceną. Ważne jest dla mnie zbudowanie autentycznej i nieoceniającej relacji z klientem. Spotkania odbywają się w atmosferze bezpieczeństwa i szacunku.
Systematycznie podnoszę swoje kompetencje, biorąc udział w specjalistycznych szkoleniach,
kursach czy warsztatach. W swojej pracy kieruje się zasadami kodeksu etyczno-zawodowego
psychologa, a swoją pracę poddaje regularnej superwizji.
mgr Marta Wolniaczyk (Smugowska)
psycholog, psychoterapeuta
Nurt terapeutyczny:
psychodynamiczny
Przyjmuję:
dzieci
dorosłych
Przyjmuję w: poniedziałki, wtorki
Jestem absolwentką psychologii o specjalności klinicznej (SWPS we Wrocławiu).Ukończyłam czteroletnie specjalistyczne szkolenie psychoterapeutyczne rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, gdzie ukończyłam również fakultet “Psychodynamiczna Psychoterapia Dzieci i Młodzieży”. Posiadam także zaświadczenie o uprawnieniu do prowadzenia psychoterapii w nurcie psychodynamicznym przez KCP.
Swoje doświadczenie zdobywałam pracując z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w Dolnośląskim Centrum Zdrowia Psychicznego na oddziale psychiatrycznym całodobowym kooedukacyjnym, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, Poradni Zdrowia Psychicznego Fundacji na rzecz Dzieci Niepełnosprawnych, Pracowni Edukacyjno-Terapeutycznej oraz aktualnie w szkołach podstawowych. W swojej pracy kieruje się indywidualnym podejściem do pacjenta. W terapii korzystam z metod podejścia psychodynamicznego, ale również wykorzystuje elementy terapii poznawczo-behawioralnej.
W swojej pracy psychoterapeutycznej zajmuję się, m.in. trudnościami na tle emocjonalnym i społecznym, radzeniem sobie ze stresem, zaburzeniami rozwoju (spektrum autyzmu), uzależnieniem od komputera/internetu, problematyką okołorozwodową, pomocą psychologiczną w trudnych sytuacjach życiowych w ramach interwencji kryzysowej, zaburzeniami psychosomatycznymi, lękowymi, wspieram pracę osób z diagnozą zaburzeń depresyjnych, nieprawidłowo kształtującą się osobowością (u dzieci i młodzieży), a także zaburzeniami osobowości u dorosłych, m.in.: zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, narcystyczne, z pogranicza (borderline), schizotypowe, paranoiczne)
W trosce o moich pacjentów nadal pogłębiam swoją wiedzę uczestnicząc w licznych konferencjach, szkoleniach oraz webinariach. Stosuję się także do zasad Kodeksu Etyczno-Zawodowego psychologa.
Szczególnie ważne dla mnie motto w pracy to: “Nie ma problemu bez rozwiązania i sytuacji bez wyjścia”
Moje kursy i szkolenia
- Diagnosta w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym
- Stosowanie i interpretacja zestawu kwestionariuszy do diagnozy spektrum autyzmu przy pomocy kwestionariuszy ASRS
- Terapia taktylna według metody dr Swietłany Masgutowej
- System C-Eye w ocenie stanu pacjenta neurorehabilitacji i komunikacji
- Profil Psychoedukacyjny PEP-R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju
- Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczna interwencja behawioralna
mgr Aleksandra Caban
psycholog, terapeuta TUS I stopnia
Nurt terapeutyczny:
poznawczo -behawioralny
TSR, NVC
Prowadzę:
dzieci
dorosłych
Przyjmuję w: środy
Jestem psychologiem. Ukończyłam psychologię o specjalności klinicznej na Uniwersytecie Opolskim oraz studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego. Odbyłam kurs podstawowy oraz zaawansowany Studium Terapii i Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach (TSR I i II stopnia). Brałam udział w certyfikacyjnym szkoleniu Trenera Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży, uzyskując tytuł terapeuty TUS I stopnia, a także w szkoleniu I, II i III stopnia w zakresie metod pracy opartej na terapii behawioralnej. Doświadczenie zdobywam pracując w gabinecie CP Sigma oraz szkołach podstawowych. W ramach pełnienia obowiązków psychologa szkolnego, prowadzę m.in. zajęcia rewalidacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz treningi umiejętności społecznych.
W Centrum Psychologicznym Sigma przyjmuję dorosłych oraz dzieci, młodzież (od 11 r.ż.). W swojej pracy korzystam przede wszystkim z założeń metody TSR (Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach). Metoda ta kładzie nacisk na takie obszary, jak budowanie rozwiązań w oparciu o zasoby wewnętrzne oraz zewnętrzne człowieka, rozpoznawanie jego potrzeb, skoncentrowanie na wyznaczonym przez niego celu, towarzyszenie w procesie zmiany, kreowanie, konstruowanie i negocjowanie wizji przyszłości. Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach należy do nurtów terapii krótkoterminowych. Jednak oznacza to, iż praca przebiega „tak szybko, jak to możliwe dla klienta”. W związku z tym, to klient uznaje, iż postawiony przez niego cel został wypracowany, kończąc tym samym proces terapeutyczny – bądź decyduje się, by rozpocząć pracę nad innym celem. W pracy z klientem kieruję się założeniem, iż terapeuta jest ekspertem od prowadzenia rozmowy, ale to klient jest ekspertem od swojego życia.
„Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów” Albert Einstein
Praca indywidualna z dziećmi (3 – 13 l.) oraz rodzicami
mgr Dorota Okoń
psycholog dziecięcy, psychoterapeuta w trakcie certyfikacji, arteterapeuta, muzykoterapeuta
Nurt terapeutyczny:
poznawczo – behawioralny
behawioralny
Przyjmuję:
dzieci (3 – 13 l.)
Przyjmuję w: środy i czwartki
Jestem psychologiem. Specjalizuję się w pracy psychologicznej z dziećmi i ich rodzicami. Ukończyłam 3-letnie licencjackie studia psychologiczne oraz 2-letnie studia magisterskie w specjalności psychologia kliniczna w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej Uniwersytet Humanistycznospołeczny Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu, następnie podyplomowe studia z zakresu pedagogiki specjalnej oraz I i II stopień certyfikowanego kursu Trenera Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Jestem także w trakcie 4-letniej szkoły psychoterapeutycznej w nurcie poznawczo-behawioralnym. Dodatkowo ukończyłam różne kursy i szkolenia pomagające w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Doświadczenia zawodowe w pracy zdobywałam prowadząc świetlicę socjoterapeutyczną oraz zajęcia świetlicowe dla dzieci i młodzieży z elementami arteterapii, plastykoterapii, bajkoterapii, muzykoterapii, a także choreoterapii. Na mój rozwój zawodowy wpływa także praca w szkole podstawowej, poradniach psychologicznych oraz w gabinetach prywatnych.
Pracując w oparciu o metody terapii poznawczo – bahawioralne (CBT), behawioralnej oraz bazując na terapii uważności, pomagam dzieciom ujawnić, zaakceptować, rozładować oraz adekwatnie radzić sobie z własnymi emocjami, nieśmiałością, agresją, samoakceptacją oraz z problemami z akceptacją i funkcjonowaniem w grupie.
Podczas pracy z dziećmi i młodzieżą pomagam także w procesie komunikacji interpersonalnej – ułatwiając wyrażanie i radzenie sobie z konfliktami rówieśniczymi. Pracuje również z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwojowymi, m.in. spektrum autyzmu, zespół Downa. Ważnym elementem w mojej pracy jest także Trening Umiejętności Społecznych, który prowadzę w małych grupach lub podczas indywidualnych spotkań z dziećmi i młodzieżą.
Najważniejszym elementem, którym kieruję się w pracy z dziećmi i młodzieżą jest pozwolenie na własną ekspresję oraz możliwość przepracowania trudności. Każdy z nich może liczyć na indywidualne podejście oraz akceptację. Podczas zajęć pracujemy z elementami, które dzieci i młodzież znają i lubią, w tym także zabawą
Troszcząc się o dobro pacjentów oraz o jak najwyższą jakość oferowanych usług stale pogłębiam swoją wiedzę i umiejętności terapeutyczne. Stosuję się do zasad Kodeksu Etyczno – Zawodowego Psychologa.
Moje kursy i szkolenia
- Psychologia, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Uniwersytet Humanistycznospołeczny Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu.
- Interwencja kryzysowa, Dolnośląskie Centrum Psychoterapii
- Pedagogika specjalna, Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
- Trener Treningu Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży
- Trener TUS dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- ARTETERAPIA. Terapia sztuką w pracy z grupą dzieci i młodzieży
- Akademia praktyka „Wprowadzenie do pracy terapeutycznej dzieci”
- Specjalistyczny kurs diagnozy psychologicznej. Diagnoza i opiniowanie rozwoju intelektualnego u dzieci i młodzieży (DSR, IDS, Stanford Binet 5)
- MINDFULNESS – Uważność w edukacji
mgr Natalia Garncarek
psycholog dziecięcy
Nurt terapeutyczny:
poznawczo – behawioralny
Przyjmuję:
dzieci
Przyjmuję w: środy
Jestem psychologiem specjalizującym się w pracy z dziećmi i młodzieżą. Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Opolskim, a następnie studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej i socjoterapii. Jestem absolwentką kursu Neuropsychologia Kliniczna Dziecka oraz kursu terapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży w Centrum CBT w Warszawie. Obecnie jestem w trakcie szkolenia podyplomowego z psychoterapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży z elementami III fali w Poza Schematami w Warszawie.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam współpracując z kilkoma szkołami i przedszkolami. Na co dzień pracuję jako psycholog szkolny w szkole podstawowej. W swojej pracy towarzyszę i pomagam dzieciom i nastolatkom. Uczę najmłodszych troski o myśli i emocje. Pomagam rodzicom mierzyć się z wyzwaniami rodzicielskimi. Wspieram dzieci z zaburzeniami w rozwoju oraz ich rodziny. W codziennej pracy stawiam na życzliwy kontakt i rzetelną wiedzę. Aby dbać o dobro pacjentów i jakość pomagania, stale uczestniczę w szkoleniach, kursach i konferencjach. Stosuję się do zasad Kodeksu Etyczno – Zawodowego Psychologa.
Moje kursy i szkolenia
- Kurs Terapia Poznawczo – Behawioralna Dzieci i Młodzieży, Centrum CBT Edu
w Warszawie (szkolenie 100 godzinne), - 4 – stopniowe szkolenie Terapia behawioralna w praktyce wychowawczej
i edukacyjnej dzieci, młodzieży i dorosłych z autystycznym spektrum zaburzeń i
innymi zaburzeniami rozwojowymi, Fundacja AS Dreamer, Lublin, - Kurs Psychoterapii Poznawczo – Behawioralnej Dzieci i Młodzieży w Poza
Schematami w Warszawie (kurs 2 – letni, 400 godzinny) – w trakcie, - Kurs Neuropsychologia Kliniczna Dziecka, Centrum CBT Edu w Warszawie
(szkolenie 54 godzinne), - Szkolenie Trening umiejętności dla dzieci i młodzieży z zachowaniami problemowymi
– trening samokontroli, rozwoju emocjonalno – społecznego, umiejętności szkolnych,
Dolnośląskie Centrum Psychoterapii, Wrocław, - Szkolenie Terapia behawioralna dzieci z autyzmem, Fundacja Promyk Słońca,
Wrocław, - Szkolenie Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej, ProCentrum, Katowice,
- Konferencja naukowo – szkoleniowa Ocena i wspomaganie rozwoju
psychoruchowego dziecka – nowe trendy w diagnostyce i terapii, Promyk Słońca,
Wrocław,
szkolenie Rewalidacja ucznia z Zespołem Aspergera w praktyce – jak planować́ i
przeprowadzać́ pracę indywidualną z uczniem z Zespołem Aspergera, Fundacja
Pomoc Autyzm, Warszawa, cykl szkoleń Efektywna edukacja dzieci z Zespołem Downa, Fundacja Ja Też, Gdańsk, szkolenie Anoreksja i bulimia. Terapia poznawczo – behawioralna zaburzeń odżywiania, Poza Schematami, Warszawa, szkolenie Akademia Praktyka – Kreatywne interwencje poznawczo – behawioralne w terapii zaburzeń́ lękowych u dzieci i młodzieży, TherapyTools, szkolenie Samouszkodzenia – jak pracować z młodym człowiekiem i jego otoczeniem? TherapyTools, konferencja szkoleniowa TherapyTeam z zakresu terapii poznawczo –behawioralnej dzieci i młodzieży, TherapyTools, szkolenie Interwencje poznawczo – behawioralne w pracy z dzieckiem/nastolatkiem
z ADHD, TherapyTools, szkolenie Problemowe zachowania seksualne w dzieciństwie, TherapyTools, szkolenie Terapia mutyzmu selektywnego w podejściu poznawczo – behawioralnym, TherapyTools, szkolenie Mutyzm wybiórczy – skuteczne metody terapii dla zaawansowanych, Instytut Edukacji Logopedycznej, Wrocław, szkolenie Kids’ Skills – Dam Radę, Laboratorium Edukacji Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Wrocław,
szkolenie Emocje – trudna sprawa. Jak pracować nad emocjami w grupie? Fundacja
Pomoc Autyzm, Warszawa.
mgr Natalia Zdunek
psycholog, psycholog dziecięcy
Nurt terapeutyczny:
poznawczo – behawioralny
behawioralny
Przyjmuję:
dzieci i młodzież
Przyjmuję w: poniedziałki i czwartki
Jestem psychologiem, absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Rozpoczęłam studia podyplomowe o kierunku Przygotowanie Pedagogiczne. Doświadczenie w pracy z dziećmi oraz rodzicami zdobywam pracując w szkołach. Stosuję metody terapii poznawczo-behawioralnej (CBT). Pracuję głównie z dziećmi. Uważam, że każde dziecko jest wyjątkowe – dlatego techniki oraz metody pracy staram się dostosowywać do indywidualnych potrzeb dziecka. W terapii bazuję na mocnych stronach moich małych klientów. Pomagam dzieciom z problemami emocjonalnymi, lękiem oraz innymi trudnościami. W trosce o dobro moich klientów stale się rozwijam oraz pogłębiam swoją wiedzę i umiejętności terapeutyczne. Stosuję się do zasad Kodeksu Etyczno – Zawodowego Psychologa.
mgr Marta Wolniaczyk (Smugowska)
psycholog, psychoterapeuta w trakcie certyfikacji
Nurt terapeutyczny:
psychodynamiczny
poznawczo-behawioralny
Przyjmuję:
dzieci (6 – 13 l.)
dorosłych
Przyjmuję w: poniedziałki, wtorki
Jestem absolwentką psychologii o specjalności klinicznej (SWPS we Wrocławiu).Ukończyłam czteroletnie specjalistyczne szkolenie psychoterapeutyczne rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, gdzie ukończyłam również fakultet “Psychodynamiczna Psychoterapia Dzieci i Młodzieży”. Posiadam także zaświadczenie o uprawnieniu do prowadzenia psychoterapii w nurcie psychodynamicznym przez KCP.
Swoje doświadczenie zdobywałam pracując z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w Dolnośląskim Centrum Zdrowia Psychicznego na oddziale psychiatrycznym całodobowym kooedukacyjnym, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, Poradni Zdrowia Psychicznego Fundacji na rzecz Dzieci Niepełnosprawnych, Pracowni Edukacyjno-Terapeutycznej oraz aktualnie w szkołach podstawowych. W swojej pracy kieruje się indywidualnym podejściem do pacjenta. W terapii korzystam z metod podejścia psychodynamicznego, ale również wykorzystuje elementy terapii poznawczo-behawioralnej.
W swojej pracy psychoterapeutycznej zajmuję się, m.in. trudnościami na tle emocjonalnym i społecznym, radzeniem sobie ze stresem, zaburzeniami rozwoju (spektrum autyzmu), uzależnieniem od komputera/internetu, problematyką okołorozwodową, pomocą psychologiczną w trudnych sytuacjach życiowych w ramach interwencji kryzysowej, zaburzeniami psychosomatycznymi, lękowymi, wspieram pracę osób z diagnozą zaburzeń depresyjnych, nieprawidłowo kształtującą się osobowością (u dzieci i młodzieży), a także zaburzeniami osobowości u dorosłych, m.in.: zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, narcystyczne, z pogranicza (borderline), schizotypowe, paranoiczne)
W trosce o moich pacjentów nadal pogłębiam swoją wiedzę uczestnicząc w licznych konferencjach, szkoleniach oraz webinariach. Stosuję się także do zasad Kodeksu Etyczno-Zawodowego psychologa.
Szczególnie ważne dla mnie motto w pracy to: “Nie ma problemu bez rozwiązania i sytuacji bez wyjścia”
Moje kursy i szkolenia
- Diagnosta w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym
- Stosowanie i interpretacja zestawu kwestionariuszy do diagnozy spektrum autyzmu przy pomocy kwestionariuszy ASRS
- Terapia taktylna według metody dr Swietłany Masgutowej
- System C-Eye w ocenie stanu pacjenta neurorehabilitacji i komunikacji
- Profil Psychoedukacyjny PEP-R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju
- Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – skuteczna interwencja behawioralna
mgr Aleksandra Caban
psycholog, terapeuta TUS I stopnia
Nurt terapeutyczny:
poznawczo -behawioralny
TSR, NVC
Przyjmuję:
dzieci
dorosłych
Przyjmuję w: środy
Jestem psychologiem. Ukończyłam psychologię o specjalności klinicznej na Uniwersytecie Opolskim oraz studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego. Odbyłam kurs podstawowy oraz zaawansowany Studium Terapii i Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach (TSR I i II stopnia). Brałam udział w certyfikacyjnym szkoleniu Trenera Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży, uzyskując tytuł terapeuty TUS I stopnia, a także w szkoleniu I, II i III stopnia w zakresie metod pracy opartej na terapii behawioralnej. Doświadczenie zdobywam pracując w gabinecie CP Sigma oraz szkołach podstawowych. W ramach pełnienia obowiązków psychologa szkolnego, prowadzę m.in. zajęcia rewalidacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz treningi umiejętności społecznych.
W Centrum Psychologicznym Sigma przyjmuję dorosłych oraz dzieci, młodzież (od 11 r.ż.). W swojej pracy korzystam przede wszystkim z założeń metody TSR (Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach). Metoda ta kładzie nacisk na takie obszary, jak budowanie rozwiązań w oparciu o zasoby wewnętrzne oraz zewnętrzne człowieka, rozpoznawanie jego potrzeb, skoncentrowanie na wyznaczonym przez niego celu, towarzyszenie w procesie zmiany, kreowanie, konstruowanie i negocjowanie wizji przyszłości. Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach należy do nurtów terapii krótkoterminowych. Jednak oznacza to, iż praca przebiega „tak szybko, jak to możliwe dla klienta”. W związku z tym, to klient uznaje, iż postawiony przez niego cel został wypracowany, kończąc tym samym proces terapeutyczny – bądź decyduje się, by rozpocząć pracę nad innym celem. W pracy z klientem kieruję się założeniem, iż terapeuta jest ekspertem od prowadzenia rozmowy, ale to klient jest ekspertem od swojego życia.
„Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów” Albert Einstein
mgr Natalia Klich
psycholog dziecięcy
Nurt terapeutyczny:
poznawczo – behawioralny
behawioralny
Przyjmuję:
dzieci (3 – 13 l.)
Przyjmuję w: czwartki
Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Łódzkim, a następnie roczne Studium Terapii Dzieci i Młodzieży organizowane przez Dolnośląskie Centrum Psychoterapii oraz podyplomowe studia z zakresu oligofrenopedagogiki.
Jestem absolwentką Poznawczo – Behawioralnej Terapii Zaburzeń Dzieci i Młodzieży w Centrum Terapii Poznawczo – Behawioralnej w Katowicach oraz terapii systemowej w WTTS. Jestem członkiem Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej, a także certyfikowanym terapeutą Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci. W praktyce terapeutycznej wykorzystuję wiedzę i techniki z nurtu psychoterapii poznawczo – behawioralnej, systemowej oraz behawioralnej.
Swoje doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywałam pracując w przedszkolach, szkołach oraz fundacji na rzecz dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Pomagam dzieciom z problemami emocjonalnymi, stosującym agresję, autoagresję, dzieciom nieśmiałymi, mającym problemy z adaptacją w grupie, pracuję z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi: m.in. spektrum autyzmu, zespół Downa.
W pracy najważniejsze jest dla mnie indywidualne podejście do każdego dziecka. Podczas zajęć z dziećmi nie zapominam o wspólnej zabawie bo to ona jest najprzyjemniejszą i zarazem bardzo skuteczną formą terapii. W trosce o dobro swoich małych pacjentów oraz o jak najwyższą jakość oferowanych usług stale pogłębiam swoją wiedzę i umiejętności terapeutyczne. Stosuję się do zasad Kodeksu Etyczno – Zawodowego Psychologa.
Moje kursy i szkolenia
- I, II, III stopień kursu Terapii Behawioralnej w Centrum Terapii Behawioralnej,
- Poznawczo – Behawioralna Terapia Dzieci i Młodzieży
- Podstawowy Kurs Terapii Systemowej
- Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji,
- Identyfikacja Symptomów krzywdzenia dzieci,
- Trening Umiejętności Społecznych – terapia grupowa i indywidualna dzieci ze spektrum autyzmu,
- Podejmowanie interwencji w przypadku przemocy rówieśniczej,
- Psychopedagogiczna terapia zaburzeń tikowych u dzieci,
- PEP-R określanie potrzeb terapii i tworzenie planu stymulacji rozwoju dla dzieci z autyzmem,
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia,
- Odruchy pierwotne. Obraz fizjologiczny. Wygaszanie odruchów przetrwałych. Terapia skutków braku lub słabych odruchów pierwotnych,
- Dzieci, które potrafią mówić ale tego nie robią… Mutyzm wybiórczy – istota i metody terapii,
- Doświadczenie traumy u dzieci – możliwości integracji różnych form wsparcia psychoterapeutycznego,
- Między lwem, a pogromcą. Profilaktyka i terapia uzależnień behawioralnych.
Praca z parami i rodzinami
mgr Agata Placek
psycholog, psychoterapeuta
Nurt terapeutyczny:
eriksonowski
Przyjmuję:
dorosłych
pary
Przyjmuję w: poniedziałki
Jestem dyplomowanym psychologiem klinicznym i psychoterapeutą ericksonowskim z 15-letnim doświadczeniem zawodowym. Ukończyłam Czteroletni Kurs Psychoterapii organizowany przez Polski Instytut Ericksonowski atestowany przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (Dyplom nr 193/Ł.08/2018). Ukończyłam czteroletnie szkolenie specjalizacyjne z zakresu psychologii klinicznej w Ośrodku Kształcenia Psychologów Klinicznych przy SP ZOZ CSK IS UM w Łodzi. Swoje wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w ośrodkach medycznych, poradniach, placówkach pomocowych i gabinecie prywatnym. Pracowałam w poradniach zdrowia psychicznego. Udzielałam wsparcia psychologicznego dzieciom chorym onkologicznie i ich rodzicom podczas całego procesu leczenia w oddziale onkologicznym. Przez wiele lat pracowałam również w szpitalu wielospecjalistycznym udzielając pomocy psychologicznej i
psychoterapeutycznej chorym somatycznie i ich rodzinom. Obecnie udzielam wsparcia psychologicznego pacjentom Hospicjum i ich bliskim.
Pracuję w nurcie psychoterapii ericksonowskiej, dostosowując znane mi metody do potrzeb osób zgłaszających się na terapię. Prowadzę psychoterapię indywidualną, udzielam konsultacji psychologicznych i prowadzę warsztaty, treningi rozwoju osobistego, kompetencji miękkich, grupy wsparcia. Swoją pomoc kieruję do osób, które doświadczają zaburzeń depresyjnych, stanów lękowych, objawów nerwicowych, mają trudności w związkach lub w
relacjach z innymi ludźmi, mają problemy z samooceną, doświadczają sytuacji kryzysu, zmagają się z chorobą nowotworową lub psychosomatyczną, potrzebują wsparcia w wyzwaniach związanych z macierzyństwem, doświadczają stresu związanego z pracą lub nauką, chcą poprawić jakość swojego życia. Nieustająco podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe, a swoją pracę regularnie poddaję ocenie superwizorom Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego Sekcji Naukowej Psychoterapii.
„Najlepszy jest ten czas, który mamy przed sobą” Milton H. Erickson
Ukończone szkolenia i kursy:
-
Ukończone szkolenia i kursy:
Specjalizacja z Psychologii Klinicznej, Neuropsychologia Kliniczna – Ośrodek
Kształcenia Psychologów Klinicznych CSK IS UM w Łodzi
Czteroletni Kurs Psychoterapii – atestowany przez SNP PTP, Polski Instytut
Ericksonowski
Psychologia Stosowana – Instytut Psychologii, Uniwersytet Łódzki
Kurs Racjonalnej Terapii Zachowań Stopień I i II
Sesje Terapeutyczno – Szkoleniowe wg programu psychoonkologicznego
Simontona
Kursy psychoterapeutyczne organizowane przez Polski Instytut Ericksonowski
Uzależnienie od alkoholu i innych substancji u młodzieży i dorosłych
mgr Anna Warych
certyfikowany specjalista terapii uzależnień
Nurt terapeutyczny:
model strategiczno-strukturalny w leczeniu uzależnienia od alkoholu
poznawczo-behawioralny
Przyjmuję:
młodzież (od 15 r.ż.)
dorosłych
uzależnionych od alkoholu lub/i innych substancji
Przyjmuję w: urlop
Ukończyłam teologię (spec. dialog społeczny) i pedagogikę (spec.resocjalizacja) na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a następnie Studium Terapii Uzależnień w Instytucie Edukacji i Terapii w Poznaniu realizowane z ramienia Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii. Jestem w trakcie procesu certyfikacyjnego na specjalistę psychoterapii uzależnień.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w ośrodku opiekuńczo-wychowawczym dla dziewcząt, gdzie po raz pierwszy zetknęłam się z osobami nieletnimi uzależnionymi od substancji psychoaktywnych, starej i nowej generacji co skłoniło mnie do podjęcia kwestii uzależnień.
W trakcie szkolenia i staży certyfikacyjnych spotkałam się z młodzieżą i osobami dorosłymi borykającymi się z problemem uzależnienia od wielu substancji psychoaktywnych. Przez dwa lata pracowałam w ośrodku monarowskim, gdzie zapoznałam się z modelem społeczności terapeutycznej w terapii długoterminowej w pracy z osobami uzależnionymi. Bliski jest mi też model strategiczno-strukturalny w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu.
W praktyce terapeutycznej wykorzystuję wiedzę i techniki głównie z nurtu psychoterapii poznawczo – behawioralnej. W pracy terapeutycznej ważne jest dla mnie indywidualne podejście do każdego klienta. Kieruję się zasadami etycznymi ukierunkowanymi na dobro pacjenta, poszanowanie godności i podmiotowość. Kieruję się też zasadą akceptacji i partnerstwa.
„Każdy człowiek zasługuje na szansę…” (M. Kotański)
Inne konsultacje specjalistyczne w CP Sigma
mgr inż. Lena Jagiełło
dietetyk, psychodietetyk, edukator diabetologiczny
Specjalizacje:
- dietoterapia zaburzeń hormonalnych i niepłodności;
- endometrioza;
- żywienie kobiet w ciąży i karmiących;
- cukrzyca typu I i II;
- nadwaga i otyłość;
- problemy trawienne;
- zaburzenia odżywiania
Przyjmuję we: wtorki i czwartki
Ukończyłam studia na kierunku Żywienie Człowieka i Dietetyka, Psychodietetyka, Edukator Diabetologiczny oraz Technologia Żywności i Żywienie Człowieka. Każdy z tych kierunków porusza trochę inną część żywienia. Dzięki temu masz pewność, że moja wiedza i doświadczenie nie opiera się na sztywnych schematach. Ale studia to nie wszystko! Ukończyłam także staż z Psychodietetyki w Instytucie Psychodietetyki oraz szkolenie SOIT ‘’Specjalista przyjazny insulinoopornym”. Jestem wykładowcą na studiach podyplomowych z Psychodietetyki, prowadzę także warsztaty i szkolenia z zakresu żywienia dla szkół i firm.
Współpraca ze mną nie musi opierać się na sztywnych jadłospisach. Moją misją jest pokazanie Ci, że zdrowe odżywianie to inaczej zmiany, które jesteś w stanie utrzymać przez całe życie. I właśnie nad tym z chęcią z Tobą popracuję!
Więcej informacji: https://dietetyklena.pl/
Specjalista ds. klientów CP Sigma
mgr Monika Janus
specjalista ds. klientów CP Sigma
urlop do 06.2025
Ukończyłam 3- letnie studia licencjackie kierunek: Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, a także 2 -letnie studia magisterskie kierunek: Zarządzanie (spec. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi) na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie, aby poszerzyć swoje kwalifikacje, uczę się w szkole policealnej na kierunku Technik Administracji. Interesuję się tematyką szeroko pojętego Employer Brandingu, czyli mówiąc najprościej budowaniem marki pracodawcy, co niewątpliwie przydaje mi się w pracy. W Centrum Psychologicznym Sigma prowadzę recepcję, zajmuję się administracją, marketingiem i budowaniem marki CP Sigma.
„Jeżeli istnieje jakiś jeden sekret sukcesu, to jest to umiejętność przyjmowania cudzego punktu widzenia i patrzenia z tej perspektywy z równą łatwością jak z własnej.” – Henry Ford
Zespół Akademii TUTUSA (TUS)
Trenerzy i terapeuci TUS (Treningi Umiejętności Społecznych) dla dzieci i młodzieży
mgr Paulina Kondracka
terapeuta TUS II stopnia, terapeuta TUS osób ze spektrum autyzmu
Jestem studentką psychologii. Posiadam przygotowanie pedagogiczne. Ukończyłam certyfikowany kurs Trenera Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci i dorosłych, a także osób z autyzmem i zespołem Aspergera. Doświadczenie zdobywałam podczas pracy z dziećmi oraz młodzieżą w szkole podstawowej oraz ponadpodstawowej. Jest to dopiero początek mojej drogi związanej z psychologią oraz terapią, jednak bardzo bliski mojemu sercu. Najbardziej interesuję się procesami komunikacji interpersonalnej, Porozumieniem Bez Przemocy (NVC) oraz pozytywnym podejściem psychologii. W pracy z ludźmi stawiam na możliwość swobodnego wypowiadania się oraz stawiania i budowania własnych granic. Bliskie jest mi humanistyczne, całościowe podejście do ludzi, jako wyjątkowych i niepowtarzalnych, którzy potrzebują zostać wysłuchani.
W Akademii TUTUSA prowadzę zajęcia TUS z dziećmi w wieku 9 – 11 lat.
mgr Anna Garncarek
terapeuta TUS I stopnia, pedagog, terapeuta dzieci z zab. spektrum autyzmu
Jestem magistrem pedagogiki resocjalizacyjnej na Uniwersytecie Opolskim. Ukończyłam również studia podyplomowe na kierunku: integralna edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz obecnie studiuję pedagogikę specjalną. Ukończyłam również certyfikowane szkolenie I stopnia Trenera Treningu Umiejętności Społecznych. Swoje doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywałam pracując w szkole podstawowej na stanowisku pedagoga szkolnego, pedagoga specjalnego oraz nauczyciela współorganizującego kształcenie dla uczniów z spektrum autyzmu. W swojej pracy staram się pomagać dzieciom z problemami emocjonalnymi, rozładowując pojawiające się napięcia. Uczę radzenia sobie ze złością i stresem. Wspieram, motywuję i ukazuję właściwe postępowanie.
W Akademii Tutusa prowadzę grupy TUS kierowane do najmłodszych dzieci w wieku 5 – 6 lat.
mgr Katarzyna Płuska
trener TUS II stopnia, trener TUS dzieci z zab. spektrum autyzmu
Nazywam się Katarzyna Płuska – jestem mgr komunikacji społecznej oraz zarządzania zasobami ludzkimi, certyfikowanym trenerem Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) dla dorosłych i dzieci, trenerem TUS dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera, autorką tejże strony „Miękko o kompetencjach„ oraz wielu publikacji: artykułów, e-booków, kursów umiejętności społecznych i zawodowych; menadżerem oświaty, nieczynnym zawodowo pracownikiem działu sprzedaży. Określam się jako typ pracowitego ekstrawertyka; miłośnik kompetencji miękkich oraz human resources.
W Akademii Tutusa prowadzę zajęcia TUS dla młodzieży w wieku 13 – 17 lat oraz osób dorosłych powyżej 18 roku życia